Oppiminen on hyvinvointia

Pedagoginen ajattelu on minulle luontaista, mutta ammatillinen opettajankoulutus ja useiden vuosien työkokemus ovat tuoneet työhön suunnitelmallisuutta ja näkemystä. Opintojeni aikana olen opiskellut pop-jazz -laulun didaktiikkaa, kuoronjohtoa, varhaisiän musiikkikasvatusta ja yhtyedidaktiikkaa. 

Hyvinvointi on oleellinen osa pedagogista ajatteluani. Musiikkipedagogin opintojen opinnäytetyössäni Hyvinvoiva ja itseohjautuva musiikinoppija - urheilupsykologiaa musiikkipedagogin silmin syvennyin teemaan laajasti.

Oppiminen on hyvinvointia. Tämä edellyttää, että oppiminen on mielekästä, haasteet ovat kehitystasoon nähden sopivia ja sosiaalinen ympäristö kannustava. Oppimiseen ja yhteisöllisyyteen liittyvät positiiviset tunteet ja esteettiset kokemukset tuovat mielekkyyttä arkeen, kehittävät mielenterveystaitoja, vahvistavat vuorovaikutuskykyä ja luovat parhaimmillaan positiivisen kierteen, jossa oppiminen tuo hyvinvointia, ja hyvinvointi lisää oppimista.

Pedagoginen osaaminen on ydinosaamistani, jolle kaikki toiminta rakentuu. Olen työskennellyt urani aikana mm. varhaisiän musiikkikasvatuksen, ikäihmisten musiikkitoiminnan ja erityismusiikkikasvatuksen parissa. Olen ohjannut taiteen perusopetuksen teatteritaiteen ryhmiä, instrumenttiopiskelijoita ja soitinvalmennusryhmiä ja toiminut kolmannella sektorilla vapaan sivistystyön ja mm. kuoronjohdon parissa. Olen toteuttanut myös lyhytkursseja esimerkiksi kuorolaulun hyvinvointivaikutusten ja musiikkitestamentin teemoista. 

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita